Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Thursday, December 15, 2011

Nak Pergi IKEA Kena Bayar PArking RM100

Aku ni memang kedekut haji bakhil sikit tewwww. Hihihi. Eh takdelah kedekut maksud aku kalau ada pilihan free dan berbayar mestilah aku akan pilih yang free.

Contohnya kalau pergi IKEA. Kalau parking kat car park IKEA kena bayar tapi kalau beli barang IKEA boleh chop je parking ticket so kira FOC-lah. Tapi aku bukan nak shopping apa pun kat sana, saje nak cuci mata je sebab tu lah aku main bedal parking bebetul tepi jalan kat depan IKEA je. Ewah senang je macam anak Menteri Besar pulak ko ye! Haha.

Tadi pergi IKEA biasalah nak makan ape lagi meatballs yang lemak lazat tu lah. Tu je motif utama. So macam biasalah dalam hati mestilah fikir macamni. 

"Alaa pagi lagi orang takde aku makan kejap je park kat sini jelah"

Dulu, kini dan selamanya meleleh ayaq liuq. Giller sedap. Apsal aku tak boleh masak sedap macamni yeh? Selalu tertanya-tanya dalam hati. Erkss poyo-lah!




Perut dah kenyang yeay! Keluar je IKEA...

OMAIGODDDDD!! Help Help!

Tayar dah kena gari nak bukak sila bayar RM100. Seghatus hengget giller cekik darah!! HAbis bangkruptlaaaaa

Seryes giller muka brader yang gari tayar kereta aku tu. Aku bagi salam and try nego lemah lembut. Lama juga aku merayu adalah dekat 5 mins.

"Tak boleh kak! lagipun akak betul-betul parking kat tepi signboard tak boleh parking denda RM100 buta ke haaa"

Apelagi yang boleh aku buat redha jelah. Tengah aku bukak wallet nak bayar sambil menangis tersedu, suddenly brother tu datang dan cakap tak payah bayar nanti dia tulis report je sambil tersenyum. Yeay!!

Alhamdulillah, selamat!!

Moral of the story kalau pergi IKEA janganlah sukati anda parking kat mana saja. Sila ikut undang-undang.

Sempat beli satu benda je kat IKEA tadi. Comel sangat.


Rabbit ni kalau tarik sampai dia berdiri nanti ada music tewww. Nanti pelan-pelan rabbit masuk balik dalam sangkar dia sampai music stop. Baby Zara mesti suka.

Pergi mana pun mesti ingat anak je. Beli barang untuk anak je. Barang omaknyo? Nan hadoooooo. Itulah aku. Hadoyaiiiii.

Sekian.

Jom join HeartBeat. Memang berbaloi-baloi. TQ Bebanyak Sebab Sudi Click Kat Gambar Di Bawah Ini. Yeay!

6 comments:

  1. tu la akma abeskan meatball.. lenkali simpan sikit, bg kt abang y clamp tu..hehe..
    nasib bek abg tu baik kan..
    cantiknya rabbit tuu.. brapa RM kah???

    ReplyDelete
  2. hihi sumpah tak parking merata lagik.. tobat!!!
    RM9.90 je, toys kat IKEA memang cute mute dan tak mahal sgt. ok laaaa......

    ReplyDelete
  3. erkkk...boleh gak mcm tu ye..hehe..mujur gak tak kena clamp kan..

    ReplyDelete
  4. dah kena clamp dah ayu, tapi mujurlah nak bukak kunci tak payah bayar RM100. phewwwwwwww

    ReplyDelete
  5. awak. parking celah mana yg kena clamp tu? strict jugak diorg ni eh. meat ball xpenah try tp karipap ikea mmg jd kegilaan family saya. tu sweedish meatball ke? ke meatball biasa? mcm menarik je...

    ReplyDelete
  6. tu lah selama pergi ikea parking merata 1st time kene clamp, yelah nowdays dah straight pulak diorang. kite parking betul2 tepi ikea je, hiks! sweedish meatball lah, sodap. kalau nak makan dtg pagi2 lah, kalau dah tengahari mmg berjanggutlah kena beratur, ramai sgt org tak kira weekend or weekday =P

    ReplyDelete

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~