Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Wednesday, June 15, 2011

Nasib Baik Ada Si Tukang Perabiskan Stok

Pejam celik pejam celik baby Zara dah 3 bulan. Seiring dengan usianya jugak tetibe teringat pulak stock frozen EBM.

Untuk info, kalau simpan frozen EBM kat fridge 2 tingkat belah atas boleh tahan dalam 3 bulan je. So apelagi terhegeh-hegeh la saya nak menghabiskan frozen EBM ni. Dah 3 bulan dah, dah nak expired dah ok. Start pam dulu bulan 3 now dah bulan 6. Frozen EBM ni memang duduk terperap je lah dalam fridge. Saya tak rotate frozen EBM ni sebab everyday saya akan bekalkan fresh EBM untuk baby Zara, meaning apa yang perah semalam akan saya bekalkan kat baby Zara hari ini. Planning saya frozen EBM ni saya akan guna bila waktu emergency case je. Contohnya bila saya demam or sakit dan tak dapat nak perah macam biasa or bila saya kena pergi outstation tinggalkan baby Zara. Haisssshh mintak simpang.

Semua stok EBM bulan 3 telah diturunkan secara berama-ramai untuk di cairkan.




Alhamdulillah, rezeki baby Zara masih ada.




Semoga berkekalan sampai bila - bila.




Frozen EBM yang keras, penuh & padat!!

Saya simpan semua botol penuh sebab tak cukup space kat fridge so bila dah mengeras jadik macam ni lah.

Dah macam nak melimpah ruah!!




Nak tau siapa yang jadi tukang menghabiskan frozen EBM tu??

Dia ni lah.




Walaupun NAyli rejected untuk direct breastfeed dengan saya, tapi dia tak rejected kalau saya bagi frozen EBM ni. Nasib baik. 

Kalau tak dah sah sah kena buang stok EBM yang dah nak expired tu Huk Huk Huk. Sayangnya bukan senang tau nak buat semua ni harapkan semangat yang tinggi je lah.

I'm proud to be a milk factory to my doter. Yeay!!!

Sekian.

Jom join HeartBeat. Memang berbaloi-baloi. TQ Bebanyak Sebab Sudi Click Kat Gambar Di Bawah Ini. Yeay!

1 comment:

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~