Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Wednesday, January 4, 2012

Yang Paling Gebu MEstilah Garret Popcorn

Ok Ok entry terakhir pasal KLCC. Hiks! Haritu kan ada story kisah mengidam macam nak rak makan popcorn yang satu ni.

Akhirnye, dapat juga saya singgah di outlet Garret Popcorn, Suria KLCC. Start dengan ayat 'akhirnya' sebab banyak dugaan dan cabaran yang terpaksa ditempuhi untuk sampai ke sini sebenarnya.

Inilah tujuan kedua kami ke KLCC selain nak bawa anak jalan-jalan ke Aquaria tapi tak jadi. It's all about Garret popcorn! Yeay!



First impression tengok kiosk Garret Popcorn tak sangka pulak. Tak beratur panjang pun. Takdela ramai sangat orang tapi seryes aroma dari jauh memang menusuk kalbu. Akhirnya tercapai jugak keinginan saya nak makan popcorn mahal ni. Mahal beb small pack pun dah RM16. Disebabkan informer cik Pia suruh beli Chicago Mix memang dah set kat kepalalah. Sampai je counter ada sample boleh rasa. Ada flavour cheese popcorn & saya try rasa 3 bijik. Testing rasa pun sampai 3 bijik!!! Masinnye! RAsa caramel Crisp pulak. Mak datokk manis nya!

Lepas brader tu, brader tu, brader tu, 3 orang brader tu turn saya pulak. Takdela beratur panjang sangat. Kejap je.



Pilihan hati Chicago Mix. The Chicago Mix is combination of Caramel Crisp and Cheese Corn.

Punyalah besar popcorn ni. Dah nak sama besar dengan penumbuk baby Zara.  Sememangnya popcorn yang gebu'sss dan terbaik!!!




Sorang pandang kanan, sorang pandang kiri. Menghayati kesedapan pop corn itu.



Belum tengok muka papa and mama makan pulak. Sampai juling bijik mata. Warghh Warghh Warghh!

Bila dah makan banyak baru terfikir. Oh patutlah informer advise beli chicago mix sebab  flavour caramel  tu tersangat lah manis kalau makan mix dengan cheese corn which is manis + masin ok kot. Lepas makan reading gula dalam darah mesti naik vaa vaa voom! 

Komen saya pulak. Sejujurnya saya kurang suka benda yang manis dan saya juga takkan repeat beli popcorn yang mahal ni lagi. Lainlah kalau orang nak belanja saya 'on' je. KihKih muka tak malu. Kalau offer makan gulai lemak ayam cili api yang terbaik, sambal udang petai yang terbaik memang saya akan repeat makan 50 kali. Yang pedas adalah yang paling menyelerakan untuk saya. Lagi berpeluh kat hidung, lagi banyak asap keluar kat telinga, lagi power!!! Orang Nogori la katakan hewhewhew.

Untuk siapa yang tak rasa Garret Popcorn apa tunggu lagi. Kat One Utama pun dah ada selain kat Suria KLCC ni. Yang penting dah pernah rasa kalau orang cerita takdelah geget jari je.Yeay!



***************************************

Berakhirnya fiesta men'demox'kan diri di KLCC. Taraaaa.

Sekian.


Jom join HeartBeat. Memang berbaloi-baloi. TQ Bebanyak Sebab Sudi Click Kat Gambar Di Bawah Ini. Yeay!

6 comments:

  1. nak try la.tgk gmbar pun dah tempting.nyuuuumy :)

    ReplyDelete
  2. heee kita yang keje kt klcc ni pun tk g try lagi...asik mama tisya aja yang beli huhuhuh nnti nk g la beli

    ReplyDelete
  3. tgk gmbr dah menyelerakan sangat! tap kalau rasanya sangat manis pun mmg bukan keutamaan saya. suka manis popcorn yg sedang2 aje....

    salam kenal dari izan@diariummi...

    ReplyDelete
  4. Mesti sedap kan, tgk 2 beradik tu mkn ternyata pop!!! Hihihi

    ReplyDelete
  5. mmg kena cuba ok. caramel dia tebal giller mmg lemak berkrim. mmg best lagi2 budak2 kalau dapat mkn benda manis mmg suke sgt =)

    ReplyDelete
  6. ok! pasni nak cepat2 carik n try..huhu..

    ReplyDelete

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~