Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Sunday, November 25, 2012

Jom Tengok Twilight Breaking Dawn - Part 2

Lama dah tak tengok movie. Bila ada movie best barulah pergi kan kan kan. Jom tengok aksi pontianak pulak. Yeay! 

Bagi sesiapa yang tak mengikuti filem ini dari awal, Twilight Saga adalah sebuah siri filem vampire ataupun pontianak yang bertemakan romantik dan fantasi yang ditulis oleh penulis Stephenie Meyer.

Yabedabedu!! 




Sinopsis filem Breaking Dawn Part 2

Breaking Dawn Part 2 mengisahkan selepas kelahiran Renesmee, keluarga Cullens mengumpulkan kelompok puntianak lain dalam usaha mempertahankan kanak-kanak itu daripada dakwaan palsu, yang membawa mereka ke hadapan pengadilan Volturi.

Tahun lalu, Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1 memaparkan kisah Bella Swan dan kekasihnya, Edward Cullen, akhirnya berkahwin selepas menempuh pelbagai halangan baik daripada suku puntianak dan serigala jadian.

Biarpun Bella, lakonan Kristen Stewart adalah manusia biasa dan Edward (Robert Pattinson) daripada puak puntianak, demi cinta sejati mereka sanggup bersatu.

Bagaimanapun, apa yang menjadi masalahnya apabila Bella disahkan hamil, anak dalam kandungannya itu pula mesti digugurkan kerana ia boleh mengancam nyawa Bella.

Namun Bella enggan kehilangan bayi itu. Apabila dia berada di ambang kematian, Edward tiada pilihan selain menjadikan Bella puntianak sepertinya.


Kali ini percaturan mereka berdua sampai ke detik paling genting. Bella cuba menyesuaikan dirinya sebagai puntianak dan cuba melindungi anak mereka, Renesmee, daripada ancaman pihak musuh yang mahu membunuhnya.


Pada masa yang sama, seorang lagi kekasih hati Bella, Jacob, serigala jadian lakonan Taylor Lautner, sentiasa mengawasi gerak-geri Bella dan anaknya pada setiap masa.

Mampukah Bella, Edward, Jacob dan Renesmee berdepan semua ancaman yang datang? Jeng jeng jeng.


Jawapan ini akan terungkai dalam episod akhir Twilight yang diadaptasi daripada novel terkenal tulisan Stephenie Mayer. So siapa nak tahu kisah selanjutnya tengok jangan tak tengok ok.


Komen saya lepas tengok movie ni ialah starting filem bosan sikit. Eh sikit jelah. Agak kurang konflik berbanding yang terdahulu. Semua watak baik je. Orang jahat pun nampak baik. Cemano tu? Rasanya paling best masa watak bertempur. Best giller dan menarik tengok diorang patahkan leher, geget sana sini. Grrrrr. Paling geram masa pertempuran tu ialah............

Eh taknaklah story mory tengok sendiri ye nanti spoilkan mood je untuk sesiapa yang tak tengok movie ni lagi. Wauuweee!

Tengok jangan tak tengok tau. OkBai!

Sekian.

Tolong Click Mama Nak beli Hairband Baru Untuk Zara & Nayli ;p

 

3 comments:

  1. bestnye dah pegi tgk!

    kitorg ni, harap citer kartun je la kalu nak tgk kt wayang..citer lain zakwan tak suka..


    p/s: eh, ye la..nama anak saya gabungan nama anak2 awak..kebetulan pulak ;) anak saya nayli az zahraa :)

    ReplyDelete
  2. Ending OK, but overall citer nie masih MEH. Sudi2kan baca & komen review saya di bwh--->

    http://www.sinema.my/movie-review-breaking-dawn-pt-2-jacob-bukak-baju-lagi-seawal-minit-ke-1843-saat/

    ReplyDelete

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~