Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Friday, March 2, 2012

Zara Amani is O.N.E. Yabedabedu!!!

Assalamualaikum,



Alhamdulillah di kurniakan oleh Allah SWT nikmat hidup hari ni Zara Amani genap setahun. YAhooo!!!  Lepas ni dah tak boleh panggil baby lagi. Rasa macam masih baru masa published entry kakaknya yang genap setahun.

Ini Zara Amani. Dulu susah nak makan, now suka sangat makan. Biskut mesti kena ada je kat tangan. Inilah dia sepatutnya adalah February's baby tapi sebab syok sangat duk dalam perut mamanya terus terlajak jadi March's baby. YEay!!


Burung kakak tua, gigi ada empat.

I tell u ok, now adalah part yang paling hardcore untuk breastfeed! OmemmmJAyyy!! Tengok sajalah pada gigi cap kapak yang sangat ohsem tu. Sekali kena geget memang sangat ohsem gitu. Awwwwww. Semoga mama diberikan kekuatan untuk kesakitan ini. Zara sekarang memang suka sangat menggeget. SANGAT!!!

Kenapa Zara Amani? Kenapa takde nama ala-ala kakaknya jugak? HiHi tak nak nama sama. Sebenarnya masa preggykan Zara naluri saya kuat jugak mengatakan baby yang saya kandung ni adalah baby girl. Masa tu dah baget nak letak nama yang ada 2 words dan salah satunya adalah Adriana. Suka dengan nama tu, sedap didengar dan ada maksud yang baik. Beget nak letak Alya Adriana, Fatin Adriana, Adriana MAisara, erksss macam-macam nama lagilah yang penting mesti ada Adriana.

Tapi tu lah manusia hanya merancang satu hari saya ternampak nama Zara Amani yang bermaksud puteri ketenangan. Sangat tertarik dengan nama tu dengan berharap baby ini sangatlah bertenang. Yeay!!!



Sebab apa saya tangkap lentuk bila ada word ketenangan tu. Ini adalah kerana nama kakanya Dayana bermaksud yang gagah perkasa, dan masa pantang Nayli sangat lah gagah perkasa untuk menangis dan menangis. I tell u time tu mama memang mata panda hari-hari mata lebam tak cukup tido. Hiks!




Walau macam manapun ragam, mama tetap sayang kamu semua sampai ke hujung nyawa. Zara Amani dulu kini dan selamanya. Terima Kasih kerana wujud dalam hidup mama, anugerah terindah dalam hidup mama.
Terima KAsih Allah.


'








Semoga menjadi anak yang baik, solehah, berjaya di dunia akhirat. Doa dari mama untuk yang tersayang. Amin.

Happy 1 year old, Zara Amani!!!

Sekian.


Tolong Click mama Nak beli Hairband Baru For Baby Zara & Nay;o ;p

6 comments:

  1. selamat ulang tahun yg pertama zara amani!

    aunty doakan zara semoga sihat selalu, mjdi ank yg solehah, sentiasa kelihatan ceria comel, mjadi anak yg bijak pandai untuk negara :)

    x lama lagi turn amani pulak :)

    ReplyDelete
  2. HAppy Bday Zara! Mama dah boleh stat projek nexy baby haha..!

    ReplyDelete
  3. Hepy besday little Zara.. Moga jadi anak solehah..:)

    ReplyDelete

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~