Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Friday, March 9, 2012

Bila Minum Susu Dalam Botol Lagi Best Dari Direct Feed Dengan Mama. Sobsss.

Saya sebenarnya baru lepas mengalami satu mimpi yang sangat ngeri. Perasan tak masa pergi mandi manda kat Ulu Bendul dan tengok ular sawa haritu anakanda-anakanda saya takde. Oh actually diorang balik kampung Perak kejap selama seminggu. Sajalah sekali sekala nak bermanja dengan atuk & nenek. Saya bekalkan baby Zara dengan stok frozen EBM. Eh seminggu tu kejap la jugak kan. Tapi!! Tanpa disangka lepas Zara balik je dari kampung dia dah tak nak lagi direct feed dengan mamanya lagi. Glurpssss OmmmEmmmJAyyy!!

Sedih sangat apabila Zara refuse direct feed. Mengalir air mata sambil berdoa minta Allah SWT permudahkan semuanya. Tak tau di mana silap, mungkin juga Zara merajuk. Saya bisik-bisik kat telinga Zara minta maaf kalau mama ada buat salah hihi lucu la jugak anak baru setahun.  Saya sebenarnya tak expect benda ni akan berlaku tapi bila teringatkan kes Nayli yang tetiba taknak direct feed lagi lepas berjauhan dengan saya selama 2 minggu masa pantang bersalinkan Zara, terus jadi mengelabah beruk!! Rasa sangat sedih dan frust bila Zara  dengan saya, susu pun ada sampai bengkak-bengkak tapi dia tak nak minum. Mama nak sangat Zara direct feed, selama seminggu ketiadaan Zara mama menjadi exclusive pumper pulun simpan stok EBM untuk Zara. Ibu, ibu engkaulah ratu hatiku. Bila mama berduka siapa yang nak hiburkan hati mama ni? Sobsss.

Sangat blur masa tu. Plus sedih giller. Macam-macam benda terfikir dalam kepala.

Memang kena kuat mental dan semangat sebab selain kena pekakkan telinga bila tengok Zara menangis-meraung-meragam mungkin sebab lapar nak susu, time tu bila saya paksa dia direct feed jugak yelah bila Zara dah lapar takde pilihan lain tidakkkk saya tak nak bagi Zara minum pakai botol bila dengan saya lagik-lagik bagi  formula milk terpaksa direct feed dengan mamanya jugak, dan pastinya Zara akan hisap dengan ganasnya, menggigit dengan ganasnya sampai berdarah-darah!! Sampai ketap-ketap gigi dan bengkok-bengkok kaki saya menahan kesakitan. Adoiiii sakitnya menghadapi skill skill terbarunya. Suddenly Zara kelihatan macam sangat tak reti nak direct feed dengan mamanya. Yes! Journey pernyusuan berdarah saya bermula kembali. Sakit sangat hanya tuhan je yang tahu. Masa tu kalau perah susu, botol penuh dengan susu kaler merah. Yes, it's air bandung. Uwaaaaaaaaaaaaaaaaa.


Oh my. Oh my.




Masa tu memang fobia nak menyusukan baby Zara tapi saya kuatkan semangat. Saya taknak Zara reject terus direct feed dengan mamanya. Zara baru setahun. Jauh lagi journey penyusuannya. Saya faham mungkin dia dah suka dengan botol sebab dia tak payah buat kerja sangat, flow susu dari botol lebih laju. Kalau dia direct feed kenalah buat kerja lebih sikit.

Don't give up mama Zara. No. No. No. Everyday saya set in mind. Tiap-tiap hari saya berdoa dan akhirnya lepas seminggu bergelumang dengan kesakitan dan 1001 kepayahan, finally baby Zara back to normal. Alololololo Zara dah pandai direct feed seperti sedia kala. Sikit sikit cari mama, sikit sikit cari mama nak shushu. Yes, mama rindu moment moment tu. Alhamdulillah, sampai sekarang Zara masih direct feed dan minum EBM di nursery.

Ooooooo tobat, lepas ni taknak berjauhan dengan Zara lagi. Uishh memang mimpi yang sangat menakutkan. Dushhh!! Dushh!! Dushhh!!

***********************************************************************

Anyway, anyhow. Yabedabedu!!

Today is Friday. Happy weeend peeps. Enjoice!!!!



Sekian.

Tolong Click Mama Nak beli Hairband Baru For Zara & Nayli ;)






 

2 comments:

  1. wohooo..gile kental mama naylizara nih....

    gile kagom sekejapan....

    ReplyDelete
  2. sedihnya baca..ada gak berlaku kat opis saya, tinggalkan anak gi kursus balik kursus anak dah xnak direct feed..sedih rasa..baca kisah akma peringatan juga pada diri sendiri..nasib baik mama zara nie tabah..semoga capai target 2 thn..good luck..

    ReplyDelete

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~