Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Monday, September 10, 2012

Insyaallah, Doakan Kebahagiaan Saya Lepas Ni

Assalamualaikum dan happy Monday Blues to everyone,

Today sempena hari yang paling bersejarah dalam hidup aku teringin nak share something ngan korang sebenarnye kat sini,




Aku kenal ramai manusia tak  kisahla tua ke muda ke kat dunia ni walaupun rambut sama hitam tapi hati memang lain-lain, sometimes i do feel manusia ni berbeza beza. Maaf lah, aku tak maksudkan siapa siapa, sometimes bila aku berada dalam situasi yang sangat teruk, dan cuba muhasabah kembali diri. Aku sendiri selalu cermin diri aku, aku prefer untuk orang fikir aku,

"Euuuuwww entah pape dia niii, kurang ajar gile sombong nak mampos  kasar tak hengat duniaaaa budi bahasa memang teruk gila hanya Allah saja yang mengetahui perangai dia ni blablabla"

Takpe biarlah anda tahu siapa anda yang sebenarnya. People judgement tak effect langsung hidup kita pun, bukannya orang lain yang bagi kite duit untuk makan, orang lain tak pernah pun tolong kita waktu kita keseorangan dan kesusahan mengalir air mata darah sekalipun, kita je kena jujur ngan diri kita dan dunia. Daripada manusia yang orang fikir,

"Wahhhh, baiknyaaaa dia, sopan santun, hormat orang tua, pandainya jaga anak, cakap pun lemah lembut je, alim betul, blablabla"

Tapi sebenarnya.... Allah knows better. Jangan jadikan diri anda, munafik. Kalau dah tak malu dengan manusia yang mudah terpedaya, malu lah dengan diri sendiri dan Allah =') 

Pleaseeeeee.... Tak malu ke, orang fikir kau cam baik gile pijak semut pun tak mati, kau cakap cam bajet cam baik habisssss nii tegur orang punye silap itu ini, cakap benda yang menampak kan beriman tahap berlakon memang mampu mengalahkan the best actress/actor in the worldlah, tahap tak boleh nak resist dah niii, tapi sebenarnye belakang mata manusia, kau punye perangai Ya Rabbi, Allah saja lah yang mengetahui. Buat pandai, bertanggungjawab tak tahu pulak tahu nak lepas tangan je. Awak buat perkara yang dah sah sah Allah tak suka? Depan orang punyelah baik tapi kan belakang..... hmmmm. Tak malu ke weh? Malu lah sikit weh...

Aku tak boleh terima hipokrits kat dunia ni. Sometimes manusia camni aku pilih untuk better takyah cakap pape ngan dia untuk selamanya selagi aku bernafas di muka bumi ni atau akupon akan terpedaya dengan kata kata kosong dia which akan buat aku rase bullshitsgilerrrrs u knoww euwww. Aku sedih weh tengok orang camni, aku sakit hati kadang kadang tuuuuuuuuu tapi aku prefer untuk fikir, "Someday somehow people will know the truth. The time will comeeee..." and just take your hand off.

Selamat berjaya dalam harungi dunia, semua. Remember, lakukan lah apa saja yang mampu bagi anda kebahagiaan, just gooooooooooooo with your heart. You'll find there a lots of happiness waiting fer you outside. Have faith, buddies. Believe in Allah =')

Yes, hari ini dalam sejarah. Jodoh, pertemuan, ajal semuanya terletak di tangan-Nya. Kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan segalanya. Expect the unexpected. Apapon yang aku bayangkan, segalanya akan berlaku seperti yang dah Allah tetapkan. Aku hanya mampu merancang dan merancang. Tetapi sebaik baik perancangan itu adalah perancangan Allah. 

'Allahumma Yaasir Walaa Tuasir Ya Kareem'.

Semoga Allah lindungi aku dan dan anak anak. Amin.

Sekian


Tolong Click Mama Nak beli Hairband Baru Untuk Zara & Nayli ;p





                       


 

2 comments:

  1. Betul tu...kita hanya mampu merancang tapi yang menentukannya ialah ALLAH.setiap kehidupan kita ni ada pasang surut..kekadang diatas dan di bawah..cuaca tak selalu panas mesti akan tiba hujan..setiap yang berlaku dalam kehidupan kita sudah tentu ada hikmah disebaliknya.percayalah dugaan yang datang adalah yang boleh untuk kita menanganinya...

    ReplyDelete

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~