Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Tuesday, May 29, 2012

Berombak Rindu Di Seoul Garden One Utama. Awww

Assalamualaikum semua,

Selamat bekerja kepada yang semua pekerja. Kepada yang sedang menghabiskan cuti tahunan macam saye memang syiok habis. Tercapai jugak cita-cita nak bangun tengahari. Hahaha ayat bakar line saje nak buat semuaorang geram ;p Grrrrrrrrrr.

Actually saya telah menyambut birthday saya yang ke ekhem pada Sabtu yang lalu. Eleh it's just a number percaya tak yang sebenarnya wanita yang berumur macam saya akan kelihatan lebih cantik dan sempurna.

Bukan saya yang kata tapi Ahmad yang kata ;p KAHKAHKAHKAH!



Cepat!!!! Siapa yang belum wish saya HAppy Birhday cepat wish saya sikalangggggggg! Ahak.

Happy Birthday to You, cha, cha, cha.

Happy Birthday to You, cha, cha, cha.

Happy Birthday Akma.

Happy Birthday to You, cha, cha, cha.


Bersempena dengan harijadi yang cuma disambut setahun sekali, ekhem ekhem telah berbesar hati  belanja saya makan kat tempat yang teringin saya nak pergi. Eh bukan KFC or Mc Donalds ye. Boleh muntah darah hari-hari makan benda yang same. Bunga and bear pun tak mainlah. Bukannya sedap boleh di makan pun. Itu semua old fashion la makcikkkkk. Apepun yang penting besar or kecil dapat birthday present dari husband sendiri bukan husband orang lain KAHKAHKAH. Barulah namanye dihargai dan menghargai  sesama pasangan awwwww.  Argggghh feel good yeay!!!

Yelah setahun sekali bila birthday isteri nak pergi makan-makan ape salahnye. Isteri kan adalah pelengkap kepada kehidupan sebuah keluarga dan pendorong kepada kejayaan suami. Lagi-lagi yang pernah melahirkan zuriat dan jika ada kehadiran kanak-kanak, isterilah yang banyak memainkan peranan. Banyaknye jasa isterikan sekali sekala mestila tunjukkan sesuatu supaya mereka rasa diri mereka dihargai. Yabedabedu!

Kami dating berdua je. NAyli & Zara tak boleh ikut kasi lah can. Kacau daun je nanti. Ahak ahak.


Sampai je One Utama takde makna nak window shopping, perut dah lapar siap tak breakfast semata-mata nak bagi banyak space kosong dalam perut ni.

Walaupun namanya Seoul Garden tapi sebenarnya the restaurant looked nothing like a garden. Actually Seoul GArden is an all-you-can-eat BBQ and steamboat restaurant, where you get to choose the raw ingredients that you want, cook in on your table and eat it after. Unlike the other steamboat places I've been to, the restaurant provides more choice - marinated meats, raw seafood, vegetables, salads, noodles, rice, fruits, drinks, icec creams, ice kacang ,,,,, I can go on and on-lah. Phewwww.

There are a few choices of broth and we choose tom yam. Teringin jugak nak order kimchi soup tapi karang sampai-sampai rasenya macam ehek ehek macam mana? Grrr.


There a lot of meat for you to choose daripada daging sampailah ke ayam dan juga ikan. BEsides that, there have prawn and clams as well.

Seoul GArden memang ada class yang tersendiri sebab it is a Buffet-All-You-Can-Eat-Restaurant. Ada banyak sangat pilihan sampai tak tau nak start kat mana dulu.

Selain itu it is a Cook-It-Yourself-BBQ-Restaurant. Boleh pilih mana raw food yang anda suke dan masak sendiri. Memang unik because we rarely see this style of restaurant around. Ada lagi ke restaurant yang berkonsepkan macam ni ye??

Aduh sakit anak tekak. Instead of elaborating, I'll let the photos do the talking.







Pelbagai jenis sauce disediakan pastinya menambahkan lagi keinginan nak makan banyak.




Oh Laa~ Laa~

Thanks for the lovely lunch oh baby baby baby........................



Makan kena concentrate. Diet start tomorrow ok ;p Makan kat sini janganlah fikir pasal nak diet. Rugi wooo.




Adalah dekat dua jam kami menghabiskan masa makan kat situ. Bila Enchek Husband surrender barulah saya pulak surrender. Itu bermakna saya makan lebih banyak dari Enchek Husband hihihi. Kekenyangan  to the max sampai mata pun dah tak boleh nak bukak. Zzzzzzzzzzzz.

Alhamdulillah. Syukur dikurniakan rezeki yang melimpah ruah. Semoga dapat makan kat sini lagi. Amin.



Lepas makan kan kan kannnnnnn, kami ke ekhem ekhem pulak. Bertahun weyhhhhh tak pergi cinema. Ni kira datang sekali dengan birthday package la. Oh Laa~ Laa~

 ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥


Eh tunggu kat next entry laa. ;p OkBai!

Sekian.

Tolong Click Mama Nak beli Hairband Baru Untuk Zara & Nayli ;p








 

1 comment:

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~