Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Friday, February 4, 2011

Happy 15th Months Old!

Happy 15Months Old Nayli!




Hoooyeahhh Nayli semakin besar dan terus besar.

Frankly speaking saye memang sedikit tegas dalam mendidik Nayli. Tegas tu dalam erti kata lain saye akan marah kalau Nayli melakukan perbuataan yang salah. Contohnya buang2 makanan, tumpahkan air, kutip & masukkan benda dalam mulut dan ape2 la yang salah. Bukankah otak bayi mengandungi sel otak berbilion jumlahnya dan sel yang kosong  akan terhapus bagi membenarkan sel yang menyimpan maklumat berkembang. So saye rase Nayli patut belajar dari masa ke semasa supaya sel otaknye akan selalu berkembang dan terus berkembang. Dia patut tau ape yang harus dan tak harus dibuat. Erkkk betul tak?




Mungkin semua ibu bapa dalam dunia ni mahukan yang terbaik/terhebat dan ape2 jenis ter lagi la untuk anak dia. Ya, saye pun begitu tapi saye tak rase saye terlalu memaksa Nayli sebab saye tau dia anak yang bijak. Walaupun saye marah dan kadang2 pukul dia tapi bile dia mahukan sesuatu, dia mesti akan cari saye. Ye! Sebab saye adalah mamanye. Saya berupaya menukarkan ape yang ada disekelilingnya dengan kegembiraan. Yeay!

Nayli akan jadi kakak tak lame lagi, Insyallah!





Lepas main kalau mama cakap kemas, Nayli akan kemas barang2 permainan dia. Sila kemas cik adik sayang. Kalau tak kemas nanti mama marah.









Tapi kadang2 dia kemas diri dia jugak. Hiks! Macam tu la anak kecil.






Sebab Nayli adalah big baby so bila dia dah kemas diri dia jadik macam ni la. Dah tak boleh nak keluar. Tersepit. Nangesssss. 



Mama tolong...........................!!



Yang paling dia suka main untuk masa sekarang. Ape yang saye tau, kalau doll, soft toy memang Nayli tak layan ok.

Yang ni dia sukela. Tok! Tok! Tok! Tok!






Macam2 gelagat Nayli sekarang. Sangat menghiburkan. Sangat sayang kat dia.

BErat Nayli sekarang nak tau berapa???? Jom timbang.



Nampak macam dah almost 10kg. TAkpe next week ade appoinment check-up kat klinik. Nanti boleh la tau berat Nayli yang terkini gitu. Naik ke turun ke.



Selamat membesar dan terus membesar Nayli Dayana. Muax Muax!

Sekian.



No comments:

Post a Comment

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~