Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Tuesday, January 18, 2011

Check-Up Little JR. - 35w

Today ada appoinment check-up untuk little JR.

Macam biase tercedera la sikit sebab kena buat blood test. Alhamdulillah hemoglobin ok - 12.2Hb. So far tak pernah lagi bawah 11.




KAt sini la para saintis buat urine & buat blood test. Dan macam2 test lagikla.





Kena tutt dalam bekas ni. Nak uji sama ada urine ada gula ke tak.




Oh saya kira baru 34w rupanya doc cakap dah 35w. Wah saya silap kira rupenye! Glurpssssss. Makin awal la patutnye Little JR. akan keluar.

Saya diberi penerangan tanda2 awal bersalin yang mesti terus pergi ke hospital. Antaranya:

1- Pecah air kutuban.
2- Keluar lendir bercampur darah.
3- Contraction every 5 mins.

Doc cakap tanda pecah air kutuban adalah tanda yang paling senang nak beranak dan tak sakit sangat. Oh patutla. Masa bersalinkan NAyli dulu saye mengalami tanda pecah air kutuban dulu. Siap kena induce 2x sebab saya tak rasa sakit langsung. LEpas 2nd induce saye sakit contraction selama 3 jam dan lepas tu Nayli pun dilahirkan. Yeay!!! Alhamdulillah saya tak mengalami kesukaran sangat. Sebab tu la tak trauma nak beranak tiap2 tahun tu. Hiks!

TApi doc cakap tak semestinya tanda bersalin untuk setiap anak yang dilahirkan adalah sama. TEngok pada keadaaan. Kalau no. 1 senang, no. 2 tak tau lagik macam mane.

Lepas ni dah kena pergi check-up every 1 week. Masa dah semakin hampir. Saye sangat tak sabar. Little JR. dah tak sabar nak jumpe papa, mama & kakak Nayli !!!! Hahhhh? Nayli dah nak jadi kakak la.

Dalam hati risau jugak.

Semoga dipermudahkan. Amin.


Sekian.

1 comment:

  1. Amin. Semoga dipermudahkan.
    Wah.. besnye senang. tapi base on cite kawan2 pun mmg pecah ketuban lg senang dan cepat melahirkan. :)

    ReplyDelete

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~